Na jakie parametry zwrócić uwagę podczas wyboru skanera do biura?

wpis w: Biznes | 0

Efektywny skaner biurowy sprawi, że obieg firmowych dokumentów będzie znacznie sprawniejszy, co przełoży się na ogólny komfort pracy pracowników oraz ich większą wydajność. Czym kierować się przy wyborze skanera do firmy? W naszym najnowszym artykule omawiamy kluczowe parametry, które powinny zaważyć o Twojej ostatecznej decyzji. Zapraszamy do lektury.

Jakie wyróżnia się rodzaje skanerów biurowych?

Skaner to urządzenie, które konwertuje dokumenty tekstowe, zdjęcia i inne dokumenty na postać elektroniczną – stanowią one podstawowe wyposażenie biur i domów, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z ich wszechstronności. Jakie dodatkowe funkcje oferują skanery? Poniżej znajdziesz trzy najpopularniejsze rodzaje skanerów wraz z opisem ich właściwości.

  1. Skaner płaski

Jest to najbardziej powszechny i prosty w obsłudze skaner, wykorzystywany zarówno w biurach, jak i gospodarstwach domowych. Do jego podstawowych funkcji zaliczają się skanowanie dokumentów (najczęściej w formacie A4) oraz utrwalanie fizycznych obrazów w wersji cyfrowej.

Skaner płaski zazwyczaj jest wbudowany w urządzenie wielofunkcyjne, które umożliwia również drukowanie oraz kopiowanie dokumentów. Takie rozwiązanie z pewnością docenią przedsiębiorstwa pracujące na co dzień z dużą liczbą papierowych dokumentów.

  1. Skaner szczelinowy

Skaner szczelinowy na tle konkurencji wyróżnia się swoją kompaktowością – zbudowany jest on wyłącznie z rolki przewijającej papier oraz podajnika. Ten rodzaj skanera jest bardzo poręczny i mobilny. Nie oferuje on jednak żadnych dodatkowych funkcji poza skanowaniem.

  1. Skaner wielkoformatowy

Pracujesz z wielkoformatowymi dokumentami, takimi jak rysunki techniczne, mapy, plakaty czy fotografie? Zaopatrz swoje biuro w wydajny skaner wielkoformatowy – znajdzie on zastosowanie w biurach projektowych, firmach budowlanych, instytutach kartograficznych, bibliotekach, uniwersytetach, urzędach miast czy agencjach reklamowych. Warto pamiętać, że choć skanery wielkoformatowe umożliwiają idealne odwzorowanie dużych dokumentów, nie są jednak niezbędne w każdym przedsiębiorstwie.

W tym dziale  Jak zoptymalizować proces przesyłek kurierskich w sklepie spożywczym – najlepsze praktyki i narzędzia 

Czym powinien charakteryzować się dobry skaner do biura?

Skanery do biura przede wszystkim powinny być praktyczne i łatwe w obsłudze – tak, aby każdy pracownik mógł z nich korzystać w bezpieczny oraz efektywny sposób. Warto zwrócić uwagę, czy skaner jest wyposażony w podajnik dokumentów (ADF), który jest szczególnie przydatny podczas skanowania dużej liczby dokumentów w krótkim czasie.

Wśród najbardziej istotnych parametrów skanerów biurowych wyróżnia się:

  • rozdzielczość (np. 300 dpi, 600 dpi),
  • prędkość skanowania (np. 40 stron na minutę),
  • interfejs i łączność (USB, Ethernet, Wi-Fi).

Podczas wyboru skanera do biura zwróć również uwagę na jego wielkość, koszty eksploatacji oraz dodatkowe funkcje, np. skanowanie dwustronne.

Zapoznaj się z asortymentem skanerów do biura oferowanych przez Euroimpex

Wysokiej jakości urządzenia biurowe wpływają na komfort pracownik oraz efektywność działania całej firmy. Skanery pochodzące od renomowanych marek pomogą Ci ograniczyć zużycie energii i zapewnią większą żywotność takich sprzętów. W ofercie firmy https://euroimpex.pl/ znajdziesz skanery, drukarki, kopiarki i inne wielofunkcyjne urządzenia biurowe takich producentów jak Ricoh, Epson, Sharp, HP, Canon czy Brother.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *